دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
کد خبر: 1172981
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کتابدار مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا گفت: ایجاد عادت مطالعاتی، ضروری است.

زهرا دهقان، کتابدار مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) نکا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به برنامه راهبردی ۵ ساله پژوهشی از اجرای طرح "ایجاد عادت مطالعاتی طلاب" خبرداد و گفت: ذیل راهبرد پیشرفت کمی و کیفی دانش دینی و تعمیق و توسعه تولیدات علمی پژوهشی برای اجرای برنامه توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش "ایجاد عادت مطالعاتی" در طلاب ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت خوانش کتاب به صورت برنامه صبحگاهی در فضای مدرسه و مطالعات شبانه در فضای مجازی با محوریت آثار مقام معظم رهبری در مدرسه آغاز شد و بیش از یک سال از اجرای مستمر آن می‌گذرد.

دهقان تصریح کرد: تاکنون آثاری با موضوعات مختلف سیاسی، تاریخی، خانواده و تفسیر خوانش شده که برای نمونه به کتب دشمن شناسی، انسان ۲۵۰ ساله، مطلع عشق و تفسیر سوره‌های ممتحنه، حشر و ... می‌توان اشاره کرد.

کتابدار مدرسه اذعان کرد: همچنین متناسب با مناسبت‌های ملی، مذهبی و به اقتضای شرایط، گاهی کتبی از نویسندگان دیگر نیز در برنامه مطالعاتی و خوانش کتاب قرار گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: از دستاوردهای این طرح می‌توان به ایجاد عادت مطالعه مستمر در بین اکثریت طلاب و ایجاد انگیزه برای مطالعه کتب جدید النشر و ایجاد علاقه برای مطالعه آثار مقام معظم رهبری در بین خواهران طلبه اشاره کرد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha